beE's gAnG~

Friday, December 16, 2011

jalan-jalan kt blog jap..rndu pulak..

sebenarnya aku kebosanan. Asgg yg byk. Mggu depan dah final, tapi assg ade lagi. Apakah..? Adehh!!..

bukan itu yang aku ingin bicarakan.. Cewahh...

sbnarnya aku tertanya-tanya, kenapa orang MELAYU ni taksub sangat dengan artis-artis? lebih-lebih lagi orang ISLAM..

bagi aku xsalah kita nk minat seseorang itu, tapi jangan lebih dari MINAT RASULULLAH dan agama. tahu batas-batasnya..!

aku pelik! 
minat yang terlampau sanggup terkinja-kinja demi artis tu. sanggup habeskan ratusan, ribuan ringgit demi artis... Tak perlu kowt!

berjam-jam depan komputer, laptop, tv semata-mata nk tengok artis tu.
kawan pun dah diketepikan... 

bila ditegur, kata suka kacau tepi kain orang.
bodoh ke apa.? artis tu yang kau nk sanjung-sanjung..?
artis ada jaminan ke masuk syurga..?

aku pun ade jugak minat artis. tapi tak la se-EXCITED sampai nak tiru gaya, nak habeskan duit utk artis..
ckupla mnat sekadar kagum dgn bakat yang dye ada and suka melihat keindahan ciptaan Allah tu,,

nanti bile kau susah, artis tu datang tolong ke..?
nanti kau sakit, artis tu datang melawat ke..?
nanti kau mati, artis tu nak bacakan kau yassin ke...?

p/s : mntak mf la kalau ade yang terasa~

No comments:

Post a Comment