beE's gAnG~

Thursday, December 9, 2010

RESULT O0o0O0 RESULT…!!(- -“)


Bee o0o bee….

Honey o0o0 honey….
Weyyyy…..!!! kau SEDAR x…?


Npe la kau ni…itulaa…dlu time bljr..belagak sgt….
Slalu ponteng….xg kelas…knonnye pndai sgt la 2…..
Asal lect2 bg assignment je…ko tangguh…ko wat LAST MINIT….
Sekarang ni…nah kau rasekan…padan muka kau…!!*laugh evil*
Skang ni kau bru abes 3 sem..ade lagi 3sem.kan..?kan..?ha…blh lg kau nk wat cm2…
Pasni kau jgn g klas lgsung…kau jgn wat assignment ppe…kau duk ilex je…
Kan sng..?xyah nk pning2 kpla nk g lbrary,,nk cri rujukan sgla bnde….buang msa je!!
Baik kau duk lam bilik je…on9 24 25 26jam…itu pun kalau ade jam g2….chating la puas2…
Cammon la…nk wat pe kau ssah2 nk g klas…?kau pun bkn kisah sgt RESULT kau 2….Kau stdy kuat pun…stakat 2 je RESULT kau…
Sem lpas elok-elok je result kau naik…kali nape lak alasan kau..?
Kau bizi..?ahh….org lain pun sme gak bizi nye…lbih dr kau pun ade…jam kditnya pun sme je….ok je RESULT diorang….kau..??
Kau nak jadi pe..?kau igt mak bapak kau bngga dgn result kau tu..?
Xde maknanya….mak bapak kau kecewa…tp maybe diorang xtunjukkan kekecewaan diorang dpan kau…

Tp kau tau apa tersirat dalam ati diorang..?
Diorang arapkan yg terbaik dari kau…tp kau wat xendah je kan…?
Ble kau nk brubah..?ble kau nk bangkit..?
*********************
OK STOP!!!!!
********************
OK…FINE!!
Aku berubah..!!aku akan bangkit…!!
Xpe..aku ade 3 sem lagi nk up….xpe,,RESULT kali ni btul2 menginsafkan aku…
Aku akan kuatkan,,cekalkan..tabahkan ati aku untuk memperjuangkan hak aku sebagai pelajar…
I’Allah aku akan berusaha untuk menyiapkan tugasan sebaik mungkin….
Aku akan krangkan on9 dan membizikan diri dengan bnde swajarnya...kalau on9 pun..kn chating je lah…wat bnde lain…!!
Kalau boleh aku nk berkampung kt library 2…bia leh hafal stiap no rjukan buku kt rak 2…(--“)
Xpe,,kali ini aku  akan belajar bsungguh2…aku akan buat mak ayah bangga thdap aku..
Walaupun xsehebat orang lain…wlaupun xDEKAN…tp aku akan cuba sedaya upaya aku…
   D – Doa…
      U- Usaha…
       I – Ikhtiar…
                                                         T- tawakal…   = DUIT  ------> bez gak kalau dpt nih..kui3…~

Ppe hal pun..aku akan usaha dgn lbih gigih utk mendapatkan RESULT yg luar biasa…
Cayalah!!!cewah….haha~*mood: utk epykn ati yg gndah GULAna…*
I’Allah,,,aku akan wat mak ayah tersenyum lebar melihat RESULT aku akn dtg…
“Mak ayah jgn sediyh ea…xpe,,kak akan wat yg terbaik akan dtg…kak tau mak xpnh ptus doa utk kjayaan kak,abg ngn adek2 yg lain…maafkan kak kerana kecewakan mak ngn ayah kali ni…
Kalau dpt kmbalikan mse itu………………tp itu adalah MUSTAHIL..”




*p/S: sume ni utk motivasi ak senirik je..xde kne mgena ngn org lain pun..sume sbb RESULT  ak down dari sem lpas,,,wlpon cket,,ttp down..kua3….kalo spe2 ade pglman yg sme,.blh la share…hihi~


2 comments: